مشاغل مرتبط با رشته ی طلاسازی

جذابیت رشته ی طلاسازی موجبات باز شدن رد پای مشاغل مختلف در این حرفه را فراهم آورده است به گونه ای که خلق یک اثر هنری یا محصول طلا و جواهر و ثبت آن در گالری مجازی و یا غیره مستلزم پیوند بین حرفه های گوناگون می باشد.

در این نوشته سعی شده بصورت تجربی از اشتراک مشاغل و حرفه های مرتبط با رشته ی طلاسازی توضیحاتی ارایه گردد.

با فرض بر اینکه شما یک طلاساز هستید در طول عمر کاری خود قطعا به تخصص ها یا افراد با تخصص های مختلف نیاز پیدا خواهید کرد تا حرفه ی خود را بهتر پیش برده و محصولات با کیفیت تری طراحی و تولید نمایید.

1) ارتباط حرفه ی طلاسازی با صنعت ماشین ابزار

شما با صنعتگرانی که طراحی و تولید ماشین آلات و ابزارهای صنعتی را تولید مینمایند در ارتباط خواهید بود. در پیوست این ارتباط حتی در مواردی بایستی از دانش برق صنعتی هم بهره برده باشید! در پاسخ به علت چرایی جمله ی قبل چنانچه فرضا دستگاه نورد شما با مشکل اساسی برقی روبه رو شود وبه کارخانه یا کارگاه یا متخصص برق صنعتی دسترسی نداشته باشید بایستی توانایی عیب یابی از دستگاه خود و راه اندازی مجددآن را داشته باشید تا تولیدات شما دچار توقف و اشکال نگردد.پس شما حتما بایستی با یک متخصص برق صنعتی در ارتباط باشید و یا از این تخصص آگاه باشید.

2) ارتباط حرفه ی طلاسازی با طراحی دو و سه بعدی

شما با طراح یا طراحان طلا و جواهر در ارتباط خواهید بود ؛ چرا که اگر توانایی ایجاد طرح های دوبعدی و یا سه بعدی جهت ارایه به مشتریان خود را نداشته باشید علاوه بر کند شدن کار شما ممکن است مشتری خود را ازدست بدهید.

بسیاری از مشتریان افرادی حسی هستند که تمایل دارند مصنوع طلا و جواهر سفارشی خود را از طریق حس بینایی دیده و یا برخی حتی نیاز به لمس نمونه مشابهی از سفارش خودرا دارند که این نیاز تنها از طریق نحوه ی معرفی کامل و حرفه ای بر طرف خواهد شد. بنابر این نیاز به طراحی و آشنایی با اصول اولیه آن به وسیله ی طراح طلا و جواهر جهت ارایه شکل نهایی محصول امری گریز ناپذیر می باشد.

3)ارتباط حرفه ی طلاسازی با متخصص نرم افزار و آی تی

در ادامه ی مبحث طراحی محصولات طلا و جواهرنیاز به متخصص نرم افزار و کامپیوتر و افراد مسلط به آی تی احساس می شود. بدینگونه جهت نصب و یا راه اندازی سیستم کامپیوتر پیشرفته و موردنیاز در زمینه ی طراحی حتما بایستی با متخصص آن در ارتباط باشید.حتی در مواردی جهت راه اندازی وب سایت خود جهت نمایش و معرفی مجازی محصولات خود با متخصصین آی تی ارتباط خواهید گرفت.

4) ارتباط حرفه ی طلاسازی با هنر عکاسی

جهت ثبت تولیدات ؛بهره برداری و ارایه محصولات خود در ویترین مجازی و یا دیگر پلت فرم های تبلیغاتی ؛ تهیه ی تصویر مناسب از سوژه ی تولید شده امریست مهم و اجتناب ناپذیر. در این حالت عکاسی حرفه ای تبلیغاتی و یا عکاسی صنعتی پیشرفته با کمک متخصص آن یا همان عکاس صورت میپذیرد.

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

*

code

فهرست